Public Partner hjälper er att bana väg för de tvärsektoriella frågorna

Public Partner ser att tvärsektoriella frågor som handlar om integration, hållbarhet, jämställdhet, miljö, trygghet, säkerhet och medborgardialog får allt större betydelse för kommunen och dess roll som samhällsaktör samt utförare och beställare av välfärdstjänster

Public Partner stödjer kommunledningar runt om i landet och vi ser att de tvärsektoriella frågorna skulle tjäna på att bli en tydligare del av den samlade styrningen och ledningen.

Ta gärna kontakt med oss om din kommun vill få stöd att utveckla och stärka roller och funktioner kopplade till tvärsektoriella perspektiv.

Vi kan bidra med att:

Stärka och vidareutveckla arbetet med hållbarhet (inklusive Agenda 2030) och andra kommunövergripande politikområden.
Utarbeta förslag på hur arbetet med tvärsektoriella frågor kan organiseras och skapa förutsättningar för flexibilitet i förhållande till en föränderlig omvärld.
Koordinera den kommunala organisationen som helhet genom att förtydliga uppdrag, funktioner och organisering.

TOVE STRÖMBERG

E-post: tove@publicpartner.se
Telefon: 070-310 46 90

EVA LAGBO BERGQVIST

E-post: eva@publicpartner.se
Telefon: 070 – 292 23 12

AKTUELLT

Förvalsanalys hos Public Partner – inför valet 2022

Den 11 september 2022 är det dags att gå till valurnorna för att rösta i valen till riksdagen, regionen och kommunen. Den 25 november 2021 bjöd Public Partner in till en utforskande förvalsanalys. Se eventet med en panel bestående av Jenny Madestam, docent, Försvarshögskolan, Stig-Björn Ljunggren, politisk chefredaktör, Sydöstran, Anna Tenje, KSO, Växjö och Jimmy Jansson, KSO, Eskilstuna.

Utbildning som ger effekt för dig med ett samhällsuppdrag

Staffan Lönner driver nystartade utbildningsföretaget Public Partner Academy. Här breddas Public Partners erbjudande till att inkludera kompetensutveckling för alla med samhällsuppdrag. Med hjälp av utbildningsledare med bred kunskap om offentlig verksamhet erbjuds utbildningar som ger en långsiktig effekt.

Ärendeprocessen – kommunens blodomlopp

Har du ordning på ärendeprocessen i din kommun? Tycker du att beslutsunderlaget kommer i tid? Håller den kvalitet som du förväntar dig och behöver? Är dina förtroendevalda nöjda? Fungerar beslutsfattandet vid sammanträdet med tanke på beslutsunderlaget? Blir besluten så tydliga att det inte råder tveksamheter när besluteten ska genomföras? Gör ni lika i de olika förvaltningarna? Vet handläggarna om vad som krävs av en handläggare? Vill de förtroendevalda vara med i utformningen av tjänsteskrivelserna?